پرسش های متداول

حساب کاربری

۱- آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری و ایمیل من وجود دارد؟

– شما می‏‌توانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار باید با وارد کردن پست الکترونیکی (یا شماره ی همراه در صورت تایید شماره همراه) و کلمه عبور، وارد حساب کاربری خود بشوید، سپس با کلیک روی گزینه “پروفایل من” به صفحه‏‌ای منتقل می‏‌شوید که در بخش “اطلاعات کاربر” امکان “ویرایش اطلاعات” وجود دارد.

در انتهای هر ایمیل عبارت ” چنانچه تمایل به دریافت ایمیل از طرف ما ندارید، بر روی لغو اشتراک کلیک کنید ” وجود دارد و شما می توانید پس از دریافت اولین ایمیل ، عضویت خبرنامه را لغو کنید.

برای تغییر یا اصلاح کد ملی با همان ایمیلی که ثبت نام کرده‏‌اید به info@sepanta-shop.ir  ایمیل بزنید.

اگر به ایمیل خود دسترسی ندارید متاسفانه به دلایل حفظ امنیت کاربری، هیچ راهی برای تغییر کد ملی خود نخواهید داشت.

۲- آیا امکان ثبت نام با شماره تلفن همراه وجود دارد؟

– شما میتوانید پس از ورود شماره همراه به صورت کامل (مثال: ۰۹۱۲۳۴۵۶۷۸۹) و وارد کردن کلمه ی عبور، اقدام به ثبت نام نمایید.

در صورتی که قبلا با ایمیل ثبت نام کرده اید، زمانی امکان ورود از طریق شماره همراه برای شما مقدور است که شماره همراه وارد شده در پروفایل خود را تایید نمایید.

۳- آیا پس از تایید شماره همراه در مراحل ثبت نام، میتوانم شماره خود را تغییر دهم؟

– شما زمانی میتوانید شماره خود را تغییر دهید که شماره ی همراه جدید نیز تایید شود.

در صورتی که  شماره همراه خود را به فردی دیگر واگذار کردید، جهت جلوگیری از سواستفاده یا مشکلات احتمالی، شماره موبایل خود را در پروفایل تغییر داده و شماره جدیدی ثبت نمایید.

۴- چرا با وجود درخواست من برای تغییر رمز حساب کاربری، لینک آن برای من ایمیل نشده است؟

– لطفاً ایمیل‌های اسپم(spam) خود را چک کنید. به ویژه ایمیل‌های ارسال شده به حساب‏‌های کاربری gmail گاهی spam می‌شوند. توجه داشته باشید که link تغییر رمز برای شما ارسال می‏‌شود نه خود رمز.

۵- آیا می‌‏توانم به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشم؟

– برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید، سپس روی گزینه “سفارشات من” کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده ‏شود.

ثبت و پیگیری سفارش

حتما قبل از ثبت سفارش، شرایط و قوانین فروشگاه را مطالعه بفرمایید.

۶- تمایل دارم از سایت شما خرید کنم، اما به خرید اینترنتی اطمینان ندارم. چگونه مطمئن باشم که پس از خرید، کالا به دست من می‌رسد؟

– فروشگاه سپنتا علاوه بر سایت اینترنتی فروش محصولات دیجیتال، شعبه فیزیکی هم داره به این معنی که شما برای خرید می توانید علاوه بر خرید اینترنتی به فروشگاه ما بصورت حضوری مراجعه کنید. ضمن اینکه سایت ما نماد اعتماد الکترونیکی و کسب و کارهای مجازی را هم دارد.
نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین، اعطا می‏‌شود و کسب و کار اینترنتی دارای نماد به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارد.
برای اطمینان بیشتر شما می‏‌توانید در صفحه اصلی وب سایت سپنتا با کلیک روی نماد از جعلی نبودن آن اطمینان پیدا کنید.
همچنین فروشگاه سپنتا با سابقه سال‌ها فعالیت و تحویل موفق سفارش‌ها به مشتریان و ارائه خدمات مورد انتظار آنها، سابقه درخشانی از فعالیت خود ایجاد نموده و همواره به عنوان برند پیشرو در زمینه تجارت الکترونیک نزد مشتریان، نهادهای نظارتی و زنجیره های عرضه کالا شناخته شده است. بنابراین با خیال آسوده سفارش خود را ثبت کنید و از خدمات منحصر به فرد سپنتا استفاده کنید.

۷- آیا برای خرید از سپنتا، حتما باید در سایت عضو باشم؟

–   بله، با این که بدون وارد شدن به سایت می‏‌توانید یک کالا را به سبد خرید اضافه کنید، اما برای انجام مراحل بعدی خرید و ثبت سفارش باید با حساب کاربری خود وارد سایت شده و یا در هنگام خرید، عضویت خود را تکمیل کنید.

با عضویت در سپنتا علاوه بر تجربه خرید سریع‌تر و ساده‌تر به سادگی سوابق خرید و فعالیت‌های خود را مدیریت کنید و لیست علاقمندی‌های خود را بسازید و تغییرات آنها را دنبال کنید. نقد، بررسی و نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذارید و در جریان فروش‌های ویژه و قیمت روز محصولات قرار گیرید

۸- آیا در تمام ساعات شبانه روز می‌توانم سفارش خود را ثبت کنم؟

– شما در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته می‌‏توانید سفارش خود را ثبت کنید.

۹- آیا می‌توانم برای شخص دیگری از سپنتا خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟

– بله، پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش در ۴ مرحله تکمیل خواهد شد:

۱) ورود به سپنتا        ۲) اطلاعات ارسال سفارش      ۳) بازبینی سفارش                      ۴) اطلاعات پرداخت

در مرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش «انتخاب آدرس»، شما می‌توانید با انتخاب گزینه «افزودن آدرس جدید» آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید. بهتر است تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا، کارت شناسایی همراه داشته باشد.

۱۰- آیا می‌توانم با حساب کاربری خودم، خرید کنم و فاکتور به نام شخص حقوقی یا شرکت صادر شود؟

– بله، پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش در ۴ مرحله تکمیل خواهد شد:

۱) ورود به سپنتا        ۲) اطلاعات ارسال سفارش      ۳) بازبینی سفارش                      ۴) اطلاعات پرداخت

در مرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش «شخص حقوقی هستید؟»، با کلیک روی عبارت «اطلاعات حقوقی خود را تکمیل/ ویرایش کنید» به صفحه ویرایش اطلاعات کاربری منتقل خواهید شد و با انتخاب گزینه «تکمیل اطلاعات حقوقی برای خرید سازمانی» و وارد کردن و ثبت مشخصات سازمان موردنظر، می‌توانید برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی و گواهی ارزش افزوده اقدام کنید.

همچنین با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتور حقیقی به حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور حقوقی برای آنها صادر شود، هنگام ثبت سفارش خود، با انتخاب گزینه «تکمیل اطلاعات حقوقی» و وارد کردن مشخصات سازمان موردنظر، برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی اقدام کنند.

۱۱- از وضعیت سفارشی که ثبت کرده‏‌ام، چگونه می‌‏توانم مطلع شوم؟

– سپنتا با ارسال پیامک‏، مرحله به مرحله وضعیت سفارش را به شما اعلام می‏‌کند. همچنین برای اطلاع از وضعیت سفارش، می‏‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید و با کلیک روی گزینه «سفارشات من» از وضعیت آن مطلع شوید.توجه داشته باشید که ۱۰۰۰۴۲۴۲  تنها شماره‌‌‌ای است که سپنتا از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اس ام اس) ارسال می‌کند. بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان ، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام سپنتا است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را به Info@sepanta-shop.ir  اطلاع دهید.

۱۲- آیا می‌‏توانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟

– خیر.

در حال حاضر تنها کالاهایی امکان سفارش گذاری دارند که در سایت سپنتا با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شده‌‏اند.

۱۳- می‌‏توانم سفارشم را ابطال کنم یا تغییر بدهم؟

پاسخ:  تا پیش از تایید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون اتمام خرید شما می‌توانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید.

پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خرید و در مرحله پرداخت و ثبت سبد، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن، با واحد پیگیری سفارشات تماس بگیرید.

۱۴- بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با سپنتا تماس بگیرم؟

– خیر.

پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق سرویس پیامک یا ایمیل اطلاع‏ رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش سپنتا با شما تماس خواهند گرفت.

۱۵- می‏‌توانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟

– خیر.

به منظور تسریع فرایند پردازش و ارسال سفارش و نیز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش، مشتریان محترم ‏باید سفارش خود را اینترنتی ثبت کنند.

۱۶- در صورتی که خرید من برای شخص دیگری باشد، آیا فاکتور فروش به همراه بسته برای تحویل‌گیرنده فرستاده خواهد شد؟

– در مرحله اطلاعات ارسال سفارش، عبارت «آیا مایل هستید به همراه این سفارش فاکتور ارسال شود؟» نمایان خواهد شد که اگر ‏بخواهید فاکتور همراه بسته ارسال نشود، باید گزینه خیر را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که پیش فاکتور الکترونیکی خرید جهت اطلاع از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌‏شود.

۱۷- آیا شما ضمانت بازگشت کالا دارید و شرایط آن چگونه است؟

فروشگاه سپنتا دارای ۷ روز ضمانت بازگشت کالا است.

این ضمانت ۷ روزه تنها شامل موارد مندرج در سایت می شود.
لازم به ذکر است که ایرادات فیزیکی، نرم افزاری و شکستگی و همینطور نوسانات جریان برق شامل این ضمانت نمی شود.
در حقیقت این ضمانت، ۷ روز به شما مهلت میدهد تا دستگاه را تست کنید و در صورت خراب بودن آن، بتوانید مرجوعش کنید.
در مورد دستگاهی که مرجوع شده، به محض رسیدن کالا به سپنتا و تایید مشکل سخت افزاری (توسط گارانتی) و یا ارسال کالا به اشتباه برای مشتری، کل مبلغ فاکتور به مشتری عودت داده خواهد شد.
همچنین هزینه برگشت کالا و ارسال مجدد کالا به عهده مشتری است